Apple kraľuje najhodnotnejším značkám druhý rok po sebe

22.5.2012

BRATISLAVA 22. mája (WEBNOVINY) – Najsilnejšie značky sveta naďalej pokračujú v raste a nezabránila im v tom ani pokračujúca neistá ekonomická situácia.

S týmto zistením prichádza zatiaľ posledný z rady prieskumov BrandZTM Top 100 najhodnotnejších značiek sveta, ktorý každoročne organizuje skupina WPP Millward Brown.

Už druhý rok kraľuje rebríčku značka Apple, ktorá vzrástla o 19 % a jej súčasná hodnota tak dosahuje 182,9 mld. USD. Značka IBM vzrástla o 15 % na 115,9 mld. USD a predbehla tak tento rok Google, ktorý sa prepadol na tretie miesto a jeho hodnota dosahuje 107,8 mld. USD.

Najrýchlejšie rastúcou značkou je Facebook

Osem rokov stará značka Facebook rastie pred svojím vstupom na burzu o 74 % svojej hodnoty a stáva sa tak vôbec najrýchlejšie rastúcou značkou rebríčka. Jej hodnota je 33,2 mld. USD a z 35. miesta sa posunula na miesto 19.

Štvrté miesto obsadil McDonald’s s hodnotou 95,18 mld. USD, piaty je Microsoft (76,6 mld. USD), šiesta Coca-Cola (74,28 mld. USD), siedme Marlboro (73,6 mld. USD), ôsme AT&T (68,87 mld. USD), deviaty je Verizon (49,1 mld. USD) a desiatku najhodnotnejších firiem sveta uzatvára China Mobile (47,04 mld. USD).

Rebríček demonštruje silu značky v ťažkých časoch

Výskum BrandZ Top 100 najhodnotnejších svetových značiek, ktorý zadáva skupina WPP a spracováva agentúra Millward Brown Optimor, identifikuje a zostavuje poradie prvých 100 značiek podľa ich dolárovej hodnoty, ktorú zisťuje kombináciou analýz finančných údajov a sily značky z hľadiska vzťahov so zákazníkmi. Tohtoročný ročník je už siedmym v poradí.

V roku 2012 tento rebríček najhodnotnejších Prevaha značiek sa venuje technológiám alebo telekomunikáciám

Sedem z desiatich top značiek sú buď z oblasti technológií alebo telekomunikácií. Napriek tomu je však v týchto dvoch oblastiach viditeľná prevaha šikovných technológií, ale pritom užívateľsky jednoduchých.

Aj v ostatných kategóriách, napríklad autá, finančné služby, luxusné tovary alebo obchod, ide o zjavnú výhodu, ktorú sú značky schopné získať vďaka využitiu pokročilých technológií a cez ne posilnenie emocionálneho zážitku zákazníka.

Ako príklad môže slúžiť britská spoločnosť vyrábajúca oblečenie, doplnky a parfumy Burberry s nárastom hodnoty o 21 percent na 4 miliardy dolárov, ktorá vytvorila virtuálny svet, v ktorom môžu mladí obdivovatelia značky sledovať módne prehliadky a iné zaujímavosti. značiek demonštruje neuveriteľnú silu značky v ťažkých časoch jednak z hľadiska získavania nových zákaziek a zároveň i ako opory, keď sa nedarí ekonomike. Medzi rokmi 2006 a 2012 vzrástla súhrnná hodnota BrandZ Top 100 značiek o 66 percent a teraz dosahuje 2,4 bilióna dolárov.

“Značky sú pre svojich vlastníkov akousi poistkou,” hovorí Eileen Campbell, globálna riaditeľka výskumnej agentúry Millward Brown. “I napriek pokračujúcemu obdobiu ekonomickej nestability, politickej neistoty a množiacim sa prírodným katastrofám, ktoré zasiahli značky v rôznych odvetviach, celková hodnota najsilnejších svetových značiek v mnohých kategóriách stále narastá, a tak sú schopné zaistiť svojim firmám stabilitu,” konštatovala.

“Značky zaisťujú svojim vlastníkom konkurenčnú výhodu, ospravedlňujú vyššiu cenu a tiež predstavujú akýsi ochranný val pre prípad krízy alebo ekonomických turbulencií. V tomto roku sa darilo spoločnostiam, ktoré intenzívne využívajú technológie, zameriavajú sa na posilnenie zážitkov zákazníka alebo svojim značkám venujú zvýšenú pozornosť. Apple pokračuje v inováciách a zachováva si svoj status ‘luxusnej’ značky, čelí však budúcej veľkej konkurencii v podobe Samsungu. Ten, čiastočne vďaka veľkému úspechu svojho prístroja Galaxy, dosahuje v súčasnosti hodnotu 14,1 miliardy dolárov a na mnohých trhoch úspešne útočí na úspech značky Apple, keď sa profiluje ako ‘cool‘ alternatíva k všadeprítomnému iPhonu a pritom sa dá zohnať za rozumnú cenu,” uviedol pre WPP David Roth.

Táto webová stránka potrebuje pre svoje riadne fungovanie určité súbory cookies. Tieto súbory cookies sú pre jej fungovanie technicky nevyhnutné. V prípade Vášho udelenia povolenia, súhlasíte s používaním súborov cookies (všetkých súborov cookies alebo len súborov cookies technicky nevyhnutných). Možnosti nastavenia súborov cookies, ktoré si môžete prispôsobiť, ako aj bližšie informácie o súboroch cookies, ktoré prevádzkovateľ tejto webovej stránky využíva, nájdete na Viac informácií o cookies a prispôsobení výberu.