ČESMAD napriek kritike zmien v mýte neuvažuje o štrajku

13.2.2014

BRATISLAVA 13. februára (WEBNOVINY) – Združenie cestných dopravcov ČESMAD Slovakia, na rozdiel od Únie autodopravcov Slovenska (UNAS), napriek viacerým výhradám k nepriaznivým dopadom zmien v mýtnom systéme v súčasnosti neuvažuje o štrajku.

O svojom ďalšom postupe rozhodne vedenie združenia po stretnutí svojich regionálnych výborov a prezídia a následnom rokovaní s ministerstvom dopravy. „Vzhľadom k pokračujúcemu rokovaniu s ministerstvom, na ktoré pripravujeme podklady a monitorujeme situáciu, nepovažujeme momentálne za potrebné hroziť štrajkom,“ informoval agentúru SITA generálny tajomník ČESMAD-u Pavol Reich.

Prezídium ČESMAD-u nedávno kritizovalo neúmerné zvýšenie mýtnych poplatkov najmä pre spoplatnenie prejazdov cez intravilány obcí a miest v celkovej dĺžke 980 kilometrov. Svoj nesúhlas so spoplatnením všetkých ciest v intravilánoch a s prípadným zavedením mýta na cestách II. a III. triedy, na ktorých pokračuje monitoring pohybu nákladných vozidiel, dalo najavo aj ministerstvu dopravy. Platenie mýta na krajských cestách by podľa združenia cestných dopravcov ohrozilo regionálnu dopravu.

„Pri rokovaniach s ministerstvom pred zavedením nových mýtnych podmienok sme hovorili o spoplatnení intravilánov, obchvatov veľkých miest v rámci diaľnic a rýchlostných komunikácií a o tomto budeme s ministerstvom rokovať v čo najkratšom čase,“ uviedol Reich. ČESMAD akceptoval sadzby mýta a zároveň k tomu nastavený zľavový systém, ako aj rozšírenie spoplatnenia ciest I. triedy v dĺžke 225 kilometrov. „V sadzbách sme jednoznačne podporovali zľavy pre ekologické vozidlá, čo sa aj odzrkadlilo v sadzbách pre vozidlá kategórie EURO V a vyššie. Jednoznačne potvrdzujeme, že nebol súhlas na spoplatnenie intravilánov v už spomínanej dĺžke 980 kilometrov,“ uzavrel Reich. Všetky tri regionálne výbory ČESMAD-u budú vo štvrtok rokovať vo Zvolene o dopadoch zmien v mýtnom systéme na autodopravcov.

Autodopravcovia z UNAS-u chcú ísť do veľkého štrajku po skončení zimnej olympiády v ruskom Soči. Zdôvodnili to tým, že zmeny v mýte výrazne zasiahli najmä malých živnostníkov a mýto je od začiatku tohto roka pre nich o 20 % drahšie, čo je pre mnohých z nich likvidačné. Podľa predsedu únie autodopravcov Milana Laurinca rokovanie na ministerstve dopravy v závere minulého týždňa neprinieslo očakávané výsledky. UNAS má celkovo sedemnásť požiadaviek, ktoré sa týkajú najmä fungovania mýtneho systému. Napríklad, žiada zrušiť platenie mýta v intravilánoch miest a obcí a rozsah spoplatnených ciest, znížiť sadzby mýta formou zliav či neúmerne vysoké pokuty, ktoré začali platiť od januára.

Táto webová stránka potrebuje pre svoje riadne fungovanie určité súbory cookies. Tieto súbory cookies sú pre jej fungovanie technicky nevyhnutné. V prípade Vášho udelenia povolenia, súhlasíte s používaním súborov cookies (všetkých súborov cookies alebo len súborov cookies technicky nevyhnutných). Možnosti nastavenia súborov cookies, ktoré si môžete prispôsobiť, ako aj bližšie informácie o súboroch cookies, ktoré prevádzkovateľ tejto webovej stránky využíva, nájdete na Viac informácií o cookies a prispôsobení výberu.