Coca-Cola už nie je najhodnotnejšou značkou na svete

BRATISLAVA 30. septembra (WEBNOVINY) – Americká spoločnosť Coca-Cola stratila po trinástich rokoch pozíciu najhodnotnejšej svetovej značky.

Z čela rebríčka, ktorý zostavuje konzultačná spoločnosť Interbrand, ju zosadili technologickí giganti Apple a Google, ktoré pre tento rok obsadili prvé, resp. druhé miesto.

Značku Apple Interbrand v súčasnosti oceňuje na 98,32 mld. USD, čo predstavuje medziročný nárast o 28 %.

Coca-Cola sa ocitla na treťom mieste, nasledovaná firmami IBM na štvrtom a Microsoft na piatom mieste.

Najväčší skok zaznamenala v tohtoročnom rebríčku spoločnosť Facebook. Hodnota značky vzrástla o 43 % na 7,73 mld. USD, vďaka čomu sa prevádzkovateľ rovnomennej sociálnej siete posunul na 52. zo 69. miesta. Vlaňajšia štvorka Google posilnila o 34 % na 93,29 mld. USD.

Z mimoeurópskych firiem sa najlepšie umiestnil juhokórejský Samsung na ôsmom mieste. Najcennejšou európskou značkou je Mercedes-Benz na 11. mieste, nasledovaný ďalším nemeckým výrobcom automobilov, BMW. Najväčší prepad zaznamenala fínska Nokia. Hodnota značky klesla o 65 % na 7,44 mld. USD a firma sa prepadla na 57. z vlaňajšej 19. pozície.

 Poradie ZnačkaHodnota 1.Apple98,32 2.Google93,293.Coco-Cola79,214.IBM78,815.Microsoft59,556.GE46,957.McDonald’s41,998.Samsung39,619.Intel37,2610.Toyota35,35Rebríček 100 najhodnotnejších značiek sveta podľa spoločnosti Interbrand

Kliknutím na akýkoľvek link/funkcionalitu kdekoľvek na tejto webovej stránke nám dávate Váš výslovný a automatický súhlas s používaním cookies na uloženie informácií vrátane prvého cookie, ktorý bol vytvorený pri otvorení tejto webovej stránky a rovnako vyslovujete súhlas s podmienkami použitia stránok poistenie.sk. Viac informácií...