Farmaceutické firmy dali na marketing vyše 40 miliónov eur

15.2.2013

BRATISLAVA 15. februára (WEBNOVINY) – Farmaceutické firmy dali v uplynulom roku na marketing, propagáciu a nepeňažné plnenia viac ako 43 miliónov eur.

Výdavky ministerstvu zdravotníctva (MZ), tak ako to ukladá zákon, priznalo 158 farmaceutických firiem, 66 malo výdavky rovnajúce sa nule.

Informovala o tom hovorkyňa MZ Zuzana Čižmáriková. Ako pokračovala, rezort však predpokladá, že svoju povinnosť si nesplnilo 150 subjektov, ktoré do konca januára tohto roka nenahlásili potrebné údaje za vlaňajšok.

„Vzhľadom na to, že ide o zákonnú povinnosť, MZ SR v najbližších dňoch začne správne konanie voči spoločnostiam, ktoré tak neurobili. Za porušenie predpisu môže byť subjektu uložená pokuta vo výške od 500 do 25 000 eur,“ uviedla Čižmáriková.

Táto webová stránka potrebuje pre svoje riadne fungovanie určité súbory cookies. Tieto súbory cookies sú pre jej fungovanie technicky nevyhnutné. V prípade Vášho udelenia povolenia, súhlasíte s používaním súborov cookies (všetkých súborov cookies alebo len súborov cookies technicky nevyhnutných). Možnosti nastavenia súborov cookies, ktoré si môžete prispôsobiť, ako aj bližšie informácie o súboroch cookies, ktoré prevádzkovateľ tejto webovej stránky využíva, nájdete na Viac informácií o cookies a prispôsobení výberu.