General Motors sa nechce zbaviť stratovej značky Opel

16.11.2012

FRANKFURT 16. novembra (WEBNOVINY) – Automobilový koncern General Motors (GM) neplánuje predať svoju stratovú európsku divíziu Opel alebo „zatvoriť kšeft a odísť.“ Povedal to vo štvrtok generálny manažér automobilky Dan Akerson.

„Niektorí analytici na základe našej vlečúcej sa stratovosti navrhujú, aby sme Opel predali alebo skrátka zatvorili kšeft a región prenechali iným firmám. To ale nemienim urobiť,“ vyhlásil Akerson pred asi 5000 zhromaždenými zamestnancami. „Ako globálny výrobca automobilov potrebujeme v Európe silnú prítomnosť. Tú pre nás zabezpečuje Opel, hoci aj Chevrolet má v Európe svoje miesto,“ dodal šéf koncernu.

Šéf GM dal zamestnancom jasne najavo, že 23 nových a vynovených modelov, ktoré Opel plánuje priniesť na trh do roku 2016, je dostatočným dôkazom záväzku koncernu pomôcť svojej európskej značke. „Ak by sme chceli nechať Opel proste zbankrotovať alebo ho nechať tak, až kým sa ekonomika nezotaví, nemíňali by sme čas a peniaze na takéto investície,“ povedal.

Banka Morgan Stanley predpovedá, že Opel bude až do roku 2021 vytvárať ročne priemernú prevádzkovú stratu vo výške miliardy dolárov, ktorá sa pripočíta k už doterajším 16 mld. USD. Investori preto na Akersona tlačia, aby sa stratovej divízie zbavil.

Táto webová stránka potrebuje pre svoje riadne fungovanie určité súbory cookies. Tieto súbory cookies sú pre jej fungovanie technicky nevyhnutné. V prípade Vášho udelenia povolenia, súhlasíte s používaním súborov cookies (všetkých súborov cookies alebo len súborov cookies technicky nevyhnutných). Možnosti nastavenia súborov cookies, ktoré si môžete prispôsobiť, ako aj bližšie informácie o súboroch cookies, ktoré prevádzkovateľ tejto webovej stránky využíva, nájdete na Viac informácií o cookies a prispôsobení výberu.