Investície do reklamy vlani dosiahli takmer miliardu eur

BRATISLAVA 21. mája (WEBNOVINY) – Oficiálne výdavky do reklamy v roku 2012 dosiahli hodnotu 962 mil. eur. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to predstavuje nárast o 9,4 %.

Ako ďalej vyplýva z monitoringu reklamných výdavkov Media Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, najväčším ťahúňom investícií bola s podielom 66 % televízna reklama.

Na túto formu propagácie inzerenti v minulom roku minuli 632,5 mil. eur, čím si televízie polepšili o 15,2 %.

Druhý najväčší podiel (17,5 %) na celkovom mediamixe mala so 168,7 mil. eur reklama v tlači. Avšak v medziročnom porovnaní zarobili noviny a časopisy o 2,7 % menej.

Z rastúcich výdavkov v roku 2012 profitovali rádiá. V roku 2012 si na príjmoch za odvysielanie reklamy polepšili o 5,8 % na 81,2 mil. eur. Ich podiel dosiahol 8,4 %.

Do vonkajšej reklamy zadávatelia investovali 75 mil. eur (podiel 7,8 %), čo bolo o 2,5 % menej než rok predtým. „Pozitívny vývoj zaznamenáva aj kinoreklama a aj keď jej podiel v reklamnom mediamixe nie je výrazný (0,4 %), je dôkazom záujmu zadávateľov o tento komunikačný kanál,“ uvádza TNS Slovakia. Potvrdzuje to aj 33,4-percentný rast výdavkov v tejto oblasti na 4,2 mil. eur.

V roku 2012 televízie odvysielali 4 780 hodín reklamy, čím sa objem predaného mediálneho priestoru zvýšil o 18,3 %. Rádiá podľa zistení TNS Slovakia odvysielali približne rovnaký objem reklamného času ako v roku 2011 (1 978 hodín). V tlači sa počet inzertných strán znížil o necelých 5 % na 49 318 tisíc.

Najviac peňazí, konkrétne 42,4 mil. eur vlani za reklamu zaplatil telekomunikačný operátor Slovak Telekom. S výdavkami vo výške 38,2 mil. eur ho nasledoval jeho konkurent Orange Slovensko. Telefónica Slovakia obsadila s 18 miliónmi piatu priečku. Medzi trojicu operátorov sa na tretie a štvrté miesto dostali rivali z chemického priemyslu Henkel (20,6 mil. eur) a Unilever (20,1 mil. eur).

Tak ako minulý rok, pozíciu v prvej desiatke si udržali aj spoločnosti Lidl, Slovenská sporiteľňa, Škoda Auto Slovensko a Nestlé. Ich výdavky sa pohybovali v intervale od 13,4 do 16,2 mil. eur. „Nováčikom v rebríčku TOP 10 je Poštová banka, ktorá medziročne zvýšila výdavky do reklamy o 60 percent,“ uvádza TNS Slovakia. Na desiatej priečke nahradila spoločnosť L’Oréal.

Kliknutím na akýkoľvek link/funkcionalitu kdekoľvek na tejto webovej stránke nám dávate Váš výslovný a automatický súhlas s používaním cookies na uloženie informácií vrátane prvého cookie, ktorý bol vytvorený pri otvorení tejto webovej stránky a rovnako vyslovujete súhlas s podmienkami použitia stránok poistenie.sk. Viac informácií...