Matka TV Markíza prehĺbila stratu o milióny eur

Central European Media Enterprises prevádzkuje televízne stanice v šiestich krajinách strednej a východnej Európy. Spoločnosť Central European Media Enterprises Ltd. v júli 2007 odkúpila 20 % v TV Markíza od spoločnosti Media Invest, spol. s r.o. CME informovala, že touto transakciou sa stala 100-percentným vlastníkom spoločnosti Markíza – Slovakia, spol. s r.o. ktorá je prevádzkovateľom licencie na vysielanie TV Markíza. BRATISLAVA 30. októbra (WEBNOVINY) – Mediálna skupina CME vykázala za deväť mesiacov roka stratu po zdanení 173,3 mil. eur. Znamená to výrazný nárast v porovnaní so stratou 43,3 mil. eur, ktorú firma zaznamenala v rovnakom období vlaňajška.

Výnosy spoločnosti klesli o 12,7 % na 453,1 mil. USD. Vyplýva to z konsolidovaných výsledkov, ktoré zverejnila skupina v stredu.

Na Slovensku prevádzkovateľ televíznej stanice Markíza utŕžil za deväť mesiacov do septembra 52,2 mil. USD a v samotnom treťom kvartáli 13,3 mil. USD.

Za január až september 2012 CME na Slovensku evidovala výnosy v sume 61,6 mil. USD, v treťom štvrťroku vlaňajška to bolo 17,6 mil. USD.

V samotnom treťom kvartáli strata skupiny CME po zdanení predstavovala 45 mil. USD, rok predtým to bolo 18,4 mil. USD. Výnosy skupiny CME v treťom štvrťroku klesli o 3 % na 135,8 mil. USD. Firma uviedla, že prevádzkovú stratu pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) za celý rok 2013 očakáva v rozpätí 30 až 40 mil. USD a výnosy by mali dosiahnuť 640 až 650 mil. USD. Skupina v revidovanej prognóze zohľadnila aj predpokladané nižšie finančné výsledky v Českej a Slovenskej republike.

Michael Del Nin, jeden z dvoch generálnych riaditeľov CME, označil súčasné výsledky za „neprijateľné“. Vedenie už podľa neho uskutočňuje potrebné zmeny. Christoph Mainusch, druhý z dvojice generálnych riaditeľov dodal, že skupina si vďaka vedúcim podielom v sledovanosti udržiava silnú konkurenčnú výhodu. Za hlavnú prioritu označil zlepšenie finančných výsledkov v Českej republike. Pre upevnenie postavenia firmy na tamojšom trhu je podľa neho kľúčové obnovenie vzťahov s mediálnymi agentúrami a klientmi pri zachovaní cenového navýšenia dosiahnutého počas tohto roka.

Výnosy skupiny CME v Českej republike za deväť mesiacov roka klesli na 121,9 mil. USD z úrovne 187,4 mil. USD. V samotnom treťom kvartáli skupina v ČR utŕžila 39,4 mil. USD, v rovnakom období vlaňajška to bolo 51,6 mil. USD.

Kliknutím na akýkoľvek link/funkcionalitu kdekoľvek na tejto webovej stránke nám dávate Váš výslovný a automatický súhlas s používaním cookies na uloženie informácií vrátane prvého cookie, ktorý bol vytvorený pri otvorení tejto webovej stránky a rovnako vyslovujete súhlas s podmienkami použitia stránok poistenie.sk. Viac informácií...