Na mýte sa vybralo tento rok už viac ako sto miliónov eur

BRATISLAVA 14. septembra (WEBNOVINY) – Elektronický výber mýta za osem mesiacov tohto roka dosiahol 102,33 mil. eur a medziročne vzrástol o 0,8 %, teda o 850 tis. eur.

V auguste vynieslo mýto vyše 13,18 mil. eur, čo je oproti tomu istému mesiacu minulého roka viac o 0,4 %.

Agentúru SITA o tom v piatok informoval manažér pre komunikačnú stratégiu a PR mýtnej spoločnosti SkyToll, a.s. Anton Bódis.

Skoro polovicu zaplatili cudzinci

Za užívanie vymedzených úsekov na diaľniciach a rýchlostných cestách sa v auguste na mýte vybralo takmer 8,49 mil. eur a za osem mesiacov 67,7 mil. eur.

Na vymedzených úsekoch ciest I. triedy výnosy v minulom mesiaci dosiahli vyše 4,71 mil. eur a od začiatku roka 34,53 mil. eur.

V rámci tranzitného ticketingu sa v ôsmom mesiaci vybralo skoro 314,44 tis. eur a od začiatku roka 2,74 mil. eur.

„Z celkovej sumy vybraného mýta 40,5 % zaplatili prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia. Dňom s najvyšším výberom v rámci mesiaca bol 30. august, kedy sa na mýte pre štát vybralo 659 555 eur,“ informoval ďalej Bódis. V auguste užívalo vymedzené úseky ciest denne priemerne 28 243 vozidiel nad 3,5 tony.

Počet aktívnych palubných jednotiek zaregistrovaných v elektronickom mýtnom systéme v auguste opäť vzrástol. Ku koncu uplynulého mesiaca SkyToll evidoval 207 877 aktívnych palubných jednotiek a medzimesačne sa ich počet zvýšil o 195 kusov.

Viac palubných jednotiek

Mobilné jednotky vynucovania v auguste skontrolovali na spoplatnených úsekoch ciest 190 786 vozidiel a od začiatku roka celkom 1 453 323 vozidiel.

Hliadky mýtnej polície riešili počas minulého mesiaca 577 prípadov porušenia zákona o elektronickom mýte, na ktorých mali slovenskí vodiči podiel 20,3 %.

Od vodičov zároveň vybrali mobilné jednotky vynucovania mýto vo výške 18 945 eur.

Za osem mesiacov tohto roka hliadky riešili spolu 5 125 prípadov a vybrali mýto v celkovej sume 155 288 eur.

Prevádzkovateľ mýtneho systému v auguste zaevidoval 229 podaní od zákazníkov, z čoho 12 podaní vyhodnotil ako opodstatnených. V tom istom mesiaci minulého roka bolo opodstatnených 17 z 226 podaní. Z opodstatnených podaní za predošlý mesiac bolo sedem reklamácií, tri žiadosti a dva podnety. Od začiatku roka mýtna firma dostala celkom 1 984 podaní.

Operátori zákazníckej linky elektronického mýtneho systému prijali v auguste 3,7 tis. hovorov a za osem mesiacov 33,8 tis. hovorov. Mýtny internetový portál zaznamenal minulý mesiac vyše 48,5 tis. návštev a od začiatku roka 400,1 tis. návštev.

Kliknutím na akýkoľvek link/funkcionalitu kdekoľvek na tejto webovej stránke nám dávate Váš výslovný a automatický súhlas s používaním cookies na uloženie informácií vrátane prvého cookie, ktorý bol vytvorený pri otvorení tejto webovej stránky a rovnako vyslovujete súhlas s podmienkami použitia stránok poistenie.sk. Viac informácií...