Na ropovode s Rakúskom zarobia podľa Simona sponzori Smeru

BRATISLAVA 15. januára (WEBNOVINY) – Projekt ropovodného prepojenia medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom je podľa podpredsedu strany Most-Híd nezmyslom.

„Projekt výstavby ropovodu medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom bude mať význam iba vtedy, ak cez neho potečie ropa, ale toto doteraz garantované nie je. Vyzývame vládu, aby zastavila práce na projekte, kým nie je garantovaná návratnosť projektu,“ zdôraznil na utorňajšej tlačovej besede Zsolt Simon.

Podľa neho realizácia spomínaného projektu nebude prospešná pre Slovensko, ale len pre jednotlivcov, ktorí na tom zarobia. “Ide o sponzorov strany Smer, nikoho iného,“ konštatoval Simon.

Koncom tohto roka by mala vláda SR definitívne schváliť či neschváliť komplexný materiál s presne špecifikovanou trasou ropovodu medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom vrátane všetkých súvisiacich dokumentov zabezpečujúcich jeho realizáciu, prevádzku, ekonomickú návratnosť a environmentálnu bezpečnosť.

Dovtedy má spoločnosť BSP Bratislava-Schwechat Pipeline GmbH, ktorú za účelom výstavby ropovodu založili Transpetrol s podielom 74 % akcií a OMV s podielom 26 %, začať práce na príprave projektu ropovodu v rámci variantu „mestského koridoru“.

Zainteresované strany by mali do spracovania komplexného materiálu taktiež vypracovať zmluvu o záväzku rakúskej strany na odber ropy prostredníctvom nového ropovodu v presne definovaných objemoch.

Rakúska strana by sa taktiež mala v prípade prerušenia dodávok ropy z Ruska zaviazať k dodávkam ropy prostredníctvom nového ropovodného prepojenia reverzným chodom z Rakúska. „Predpokladá sa, že začiatok realizácie projektu bude podmienený uzavretím dlhodobých zmluvných vzťahov medzi rakúskymi rafinériami, spoločnosťou Transpetrol a producentmi ropy. Týmto spôsobom by mala byť minimalizovaná hrozba nízkej využiteľnosti nového ropovodu, a tým aj finančného úpadku projektu,“ uviedlo Ministerstvo hospodárstva SR (MH).

Ropovodné prepojenie medzi Slovenskom a Rakúskom zrejme povedie cez Bratislavu, teda cez takzvaný „mestský koridor“. MH sa na základe štúdie spoločnosti KPMG pozdávajú dve trasy z desiatich posudzovaných. Podľa ministerstva hospodárstva nové ropovodné prepojenie medzi Bratislavou a rakúskym Schwechatom prinesie pre Slovensko viac výhod ako nevýhod.

Kliknutím na akýkoľvek link/funkcionalitu kdekoľvek na tejto webovej stránke nám dávate Váš výslovný a automatický súhlas s používaním cookies na uloženie informácií vrátane prvého cookie, ktorý bol vytvorený pri otvorení tejto webovej stránky a rovnako vyslovujete súhlas s podmienkami použitia stránok poistenie.sk. Viac informácií...