Na trenčianskom moste výstavba stojí, aj napriek sľubom

7.8.2012

TRENČÍN 7. augusta (WEBNOVINY) – Stavba druhého cestného mosta v Trenčíne stále stojí. Niektoré práce na moste pozastavili v polovici júna. Dôvodom bolo zistenie ministerstva dopravy, že tu vyrastá iný most, než pôvodne obstál v súťaži.

Podľa informácií hovorkyne Slovenskej správy ciest Ivety Fedorovej z 28. júna tohto roka však mali práce obnoviť. Napriek tomu stavenisko momentálne zíva prázdnotou, chýbajú tu robotníci aj pracujúce stroje. Informácie o tom, že výstavba mosta stojí, potvrdila Edita Novotná, hovorkyňa firmy Strabag, a.s., ktorá most stavia. Podľa nej stále rokujú so Slovenskou správou ciest, pričom tieto rokovania by sa mali v blízkom čase skončiť.

„Rokovanie so Slovenskou správou ciest o ďalšom postupe pri stavbe mosta v Trenčíne zatiaľ nebolo dokončené, takže bližšie informácie o pokračovaní výstavby v túto chvíľu nemôžeme poskytnúť,“ uviedla. O tom, že stavba mala po prerušení pokračovať, Novotná nemala žiadne informácie. „Takéto informácie nemám, posledné správy, ktoré som mala koncom júna, boli, že práce sú prerušené a informácie mám také, že rokovania sa skončia v najbližšom čase, ale zatiaľ neboli skončené,“ povedala.

Ministerstvo za stagnáciu stavby viní exministra Figeľa

S hovorkyňou SSC sa agentúra SITA pokúsila telefonicky spojiť, avšak neúspešne. Mestu Trenčín však Fedorová zaslala jednu vetu vo vyhlásení, podľa ktorého má momentálne zhotoviteľ vyčísliť náklady na prestavbu mosta na eurokódy. Čo presne to znamená, však nevysvetlila.

Ministerstvo dopravy viní za stagnovanie výstavby bývalého ministra Jána Figeľa. „Pre chyby a svojvoľné zmeny projektu bez platného stavebného povolenia, ktoré sa udiali za ministra Jána Figeľa, musí zhotoviteľ stavby pripraviť varianty projektovej dokumentácie a podľa nich bude stavba pokračovať,“ uviedol hovorca rezortu dopravy Martin Kóňa.

Ako dodal, v priebehu najbližších dní predloží zhotoviteľ varianty projektovej dokumentácie Slovenskej správe ciest a ministerstvu dopravy, ktoré vyberú ekonomicky najvýhodnejšiu alternatívu riešenia mosta. Tá má byť v súlade s platnou zmluvou o dielo a zmluvou o poskytnutí finančného príspevku z eurofondov.

O aktuálnom stave na stavenisku nemá mesto informácie

Prepadnutie príspevku z Európskej únie či oneskorenie termínu dokončenia mosta podľa ministerstva nehrozí. „Výstavba je podľa platnej zmluvy nastavená do októbra 2014, pričom Európska únia nám v súčasnom programovom období preplatí oprávnené výdavky až do konca decembra 2015,“ informoval Kóňa.

O aktuálnom stave na stavenisku nemá informácie ani mesto. Podľa jeho hovorkyne Eriky Ságovej môžu konštatovať len tie veci, ktoré odzneli v médiách. „Zástupca mesta sa asi pred mesiacom zúčastnil na kontrolnom dni na stavenisku, kde bol svedkom toho, ako investor stavby – SSC vydal dodávateľovi stavby pokyn, respektíve súhlas s pokračovaním stavby nového mosta podľa odsúhlasenej stavebnej dokumentácie,“ informovala Ságová.

Nový cestný most v Trenčíne má stáť približne dva kilometre južne od súčasného. Má sa stať aj diaľničným privádzačom na najväčšie trenčianske sídlisko Juh, povedie do rozširujúcej sa nákupnej zóny na výpadovke smerom na Prievidzu alebo Brno. Most bude zároveň 1. etapou juhovýchodného obchv

Táto webová stránka potrebuje pre svoje riadne fungovanie určité súbory cookies. Tieto súbory cookies sú pre jej fungovanie technicky nevyhnutné. V prípade Vášho udelenia povolenia, súhlasíte s používaním súborov cookies (všetkých súborov cookies alebo len súborov cookies technicky nevyhnutných). Možnosti nastavenia súborov cookies, ktoré si môžete prispôsobiť, ako aj bližšie informácie o súboroch cookies, ktoré prevádzkovateľ tejto webovej stránky využíva, nájdete na Viac informácií o cookies a prispôsobení výberu.