Nálada nemeckých spotrebiteľov je na šesťročnom maxime

BERLÍN 30. júla (WEBNOVINY) – Nálada nemeckých spotrebiteľov vzrástla na najvyššiu úroveň za takmer šesť rokov.

Tieto údaje tak podporili očakávania, že výdavky domácností pomôžu najväčšej európskej ekonomike zvládnuť slabý dopyt po jej exportoch.

Index spotrebiteľskej dôvery zameraný do budúcnosti podľa agentúry GfK pre mesiac august vzrástol na 7 bodov z júlových 6,8 bodu. Dostal sa tak na najvyššiu úroveň od septembra 2008. Analytici, ktorých vo svojom prieskume oslovila agentúra Reuters, očakávali, že index posilní len na úroveň 6,9 bodu.

„Leto konečne dorazilo do Nemecka. Nešlo iba o teplotu, ale tiež o náladu spotrebiteľov, ktorá tento mesiac rástla,“ uvádza GfK vo svojom stanovisku. „Pod nárast optimizmu sa podpísal pretrvávajúci stabilný výhľad pre zamestnanosť a mierna inflácia,“ uvádza ďalej. Spotrebitelia v Nemecku, ktorí majú tradične vyšší sklon k úsporám, boli v júli ochotní utrácať najviac za posledných osemnásť mesiacov. Inflácia bola totiž vyššia než historicky nízke úrokové sadzby, ktoré ponúkajú banky.

Z prieskumu ďalej vyplýva, že Nemci očakávajú zlepšenie ich osobnej finančnej situácie počas nasledujúceho roka už štvrtý mesiac po sebe, a to vďaka stabilnému trhu práce. Nemecko je jediným európskym štátom, kde nezamestnanosť v porovnaní s obdobím pred finančnou krízou z roku 2007 výrazne klesla. Kúpnu silu obyvateľov tiež podporil výrazný 3-percentný nárast miezd v krajine.

Kliknutím na akýkoľvek link/funkcionalitu kdekoľvek na tejto webovej stránke nám dávate Váš výslovný a automatický súhlas s používaním cookies na uloženie informácií vrátane prvého cookie, ktorý bol vytvorený pri otvorení tejto webovej stránky a rovnako vyslovujete súhlas s podmienkami použitia stránok poistenie.sk. Viac informácií...