Panasonic má rekordnú stratu, televízory sa predávali menej

11.5.2012

TOKIO 11. mája (WEBNOVINY) – Japonská elektrotechnická spoločnosť Panasonic vykázala za svoj uplynulý finančný rok rekordnú stratu. Podpísal sa pod to klesajúci predaj televízorov s plochou obrazovkou.

Podnik v piatok informoval, že vo svojom účtovnom roku, ktorý sa skončil 31. marca, evidoval čistú stratu 772,2 mld. jenov (JPY). Predaj televízorov, fotoaparátov a rekordérov spoločnosti klesol v sledovanom období o 21 %, pričom na zisky spoločnosti v zahraničí negatívne vplýval silný jen.

Spoločnosť však očakáva v tomto roku návrat k ziskovosti, keď prognózuje prevádzkový zisk v sume 260 mld. JPY. Predaj televízorov s plochu obrazovkou by sa mal v súčasnom účtovnom roku znížiť na 15,5 mil. z minuloročných 17,5 mil. kusov. Akcie spoločnosti klesli pred zverejnením hospodárskych výsledkov na 32-ročné minimum.

Táto webová stránka potrebuje pre svoje riadne fungovanie určité súbory cookies. Tieto súbory cookies sú pre jej fungovanie technicky nevyhnutné. V prípade Vášho udelenia povolenia, súhlasíte s používaním súborov cookies (všetkých súborov cookies alebo len súborov cookies technicky nevyhnutných). Možnosti nastavenia súborov cookies, ktoré si môžete prispôsobiť, ako aj bližšie informácie o súboroch cookies, ktoré prevádzkovateľ tejto webovej stránky využíva, nájdete na Viac informácií o cookies a prispôsobení výberu.