Pokazilo sa mi auto

Boli sme dnes na výlete v Krakove, ráno sme sa vysťahovali z hotela, otočím kľúčom v zapaľovaní a štartér vŕzga naprázdno, motor nechce naštartovať. Po niekoľkých neúspešných pokusoch rozmýšľam, čo ďalej. Na prahu dverí vodiča mám už od kúpy auta nálepku asistenčnej služby Mercedes – Benz. Okrem toho si platím havarijné poistenie Allianz, ktoré obsahuje aj asistenčné služby Mondial. Zavolám na obidve čísla, pekne jedno po druhom, oznámim im svoje evidenčné číslo, resp. číslo poistnej zmluvy, vysvetlím, aké mám ťažkosti a uvediem svoju polohu.

Mercedese mi oznámia, že v databáze si overili moje pravidelné návštevy značkovej opravovne, preto mám nárok na opravu vozidla zadarmo, budem platiť len súčiastky, ktoré by bolo potrebné vymeniť. Mondial Assistance mi pripomenie, že technická pomoc na mieste a odťahová služba je hradená do 200 €. V prípade, že by sa vozidlo nepodarilo hneď opraviť, mám nárok na preplatenie ubytovania na 2 noci vo výške 70 € na osobu a noc.

Obidve asistenčné služby mi v priebehu niekoľkých minút volajú späť a informujú ma, že pomoc príde v priebehu 1 hodiny, budú mi volať, keď sa dostavia. Je nedeľa predpoludním, v Krakove je dosť chladno, fúka silný studený vietor a teplomer ukazuje sotva 5°C. Ideme sa zohriať do neďalekej kaviarne a čakáme. O desať minút sa ozve technik z Mercedesu, že príde do pol hodiny, chce počuť priamo odo mňa, aký mám problém. Podobný telefonát mám o chvíľu od mechanika z Mondial Assisstance. Ako sľúbili, prichádzajú obidvaja naozaj do 1 hodiny ako keby sa dohodli, pričom vôbec o sebe nevedeli.  

Páči sa mi, že ihneď začínajú spolupracovať. Technik z Mercedesu má v aute náhradný akumulátor aj alternátor, nakoniec pomocou prenosného testera zistia, že chyba je pravdepodobne v elektronike zapaľovania, auto musí ísť do servisu na riadny test. Naložia ho na odťahovku a o 10 minút sme v jednom z krakovských autosalónov Mercedes – Benz. Technik volá elektrikára, príde do 15 minút, medzitým pomocou diagnostického počítača testuje elektroniku a potvrdzuje príčinu problému. Usadí nás do čakárne a uvarí výbornú kávičku.

Rozmýšľame o rôznych krízových scenároch, keby sme museli čakať na opravu do zajtra. O 20 minút sa dozvedáme dobrú správu, vozidlo je opravené. Oznámia nám, že odtiahnutie vozidla do servisu, diagnostika a práca opravára nám nebude vôbec účtovaná, zaplatiť máme len za novú súčiastku. Dostanem faktúru, zaplatím kartou a som nekonečne vďačný nielen za skvelé služby a profesionálny prístup všetkých zúčastnených, naviac konštatujem, že sa oplatí mať dobré havarijné poistenie so spoľahlivou asistenčnou službou.

Peter Šimko, autor článku
Peter Šimko

Autor článku je šéfredaktorom portálu Poistenie.sk, pôsobí v oblasti poisťovacieho obchodu od roku 1984. V súčasnosti je výkonným riaditeľom maklérskej spoločnosti HEUREKA Brokerage & Consulting. Hrá hokej a rád cestuje.

Zobraziť články >