Reklama v televízii ľudí láka, no zároveň otravuje

13.8.2012

BRATISLAVA 13. augusta (WEBNOVINY) – Slováci považujú za najdôveryhodnejšie reklamy v televízii, dôveruje im až 47 % ľudí.

Ako ďalej vyplýva z výsledkov prieskumu, ktorý uskutočnila agentúra GfK na vzorke dvetisíc respondentov, reklame v novinách a časopisoch verí 38 % opýtaných.

Internet skončil na treťom mieste s 28 percentami. „Televízna reklama je vo všeobecnosti vnímaná ako otravná, teda vyskytuje sa príliš často a v nevhodných momentoch, avšak na druhej strane je považovaná za zábavnú a je zdrojom rozhovorov,“ skonštatovala Media Sector Leader agentúry GfK Tatiana Böhmerová.

Spomedzi reklám v televízii, rádiu, na internete alebo v mobile je reklama v časopisoch vnímaná najviac sústredene, teda ľudia si ju všímajú najpozornejšie.

Reklamu v novinách si zase podľa výsledkov prieskumu najviac ľudia spájajú s ponukou užitočných informácií o dobrej kúpe.

Najväčší vplyv na konečné rozhodnutie pri nákupe má však odporúčanie známych a internet. Noviny majú na ľudí najsilnejší vplyv v oblasti financií, športu a potravín.

„Pre oblasť módy a šperkov, bývania, nábytku, stavby, kozmetiky a parfémov sú časopisy tie, ktoré najviac motivujú ku kúpe, určujú trendy a najviac inšpirujú,“ uviedla Böhmerová. Ako dodala, časopisy významne ovplyvňujú nákupné správanie aj v oblasti zdravia, výživových doplnkov a drogérie.

Táto webová stránka potrebuje pre svoje riadne fungovanie určité súbory cookies. Tieto súbory cookies sú pre jej fungovanie technicky nevyhnutné. V prípade Vášho udelenia povolenia, súhlasíte s používaním súborov cookies (všetkých súborov cookies alebo len súborov cookies technicky nevyhnutných). Možnosti nastavenia súborov cookies, ktoré si môžete prispôsobiť, ako aj bližšie informácie o súboroch cookies, ktoré prevádzkovateľ tejto webovej stránky využíva, nájdete na Viac informácií o cookies a prispôsobení výberu.