Svetové automobilky stupňujú boj o Čínu, pridávajú elektrinu

23.11.2012

PEKING, KUANG-ČOU 23. novembra (WEBNOVINY) – Volkswagen plánuje v Číne počas nasledujúcich piatich rokov preinvestovať 14 miliárd eur, citoval denník China Daily manažéra automobilky pre čínsky trh Jochena Heizmanna.

Nemecký výrobca chce pre najväčší automobilový trh sveta vyrábať aj hybridné vozidlá a hybridné pohonné systémy, informoval Heizmnan s tým, že automobilka v spolupráci so svojimi čínskymi partnermi v krajine postaví štyri nové fabriky.

Konkurenčná spoločnosť Volkswagenu General Motors na autosalóne v Kuang-čou vo štvrtok predstavila svoje prvé elektrické auto, ktoré bolo vyvinuté v Číne. Zahraniční výrobcovia zintenzívnili svoj boj o pozície na čínskom trhu po tom, čo Peking ohlásil iniciatívu dostať do roku 2020 na cesty 5 miliónov elektrických a hybridných áut.

Automobilky sa snažia čínskych spotrebiteľov prilákať aj spúšťaním lokálnych značiek. Nissan napríklad začne vyrábať prvé elektrické auto pod čisto čínskou značkou v roku 2015, oznámila spoločnosť vo štvrtok na autosalóne. Toyota chce prostredníctvom svojich čínskych partnerov spustiť budúci rok dokonca až dve lokálne značky, informoval výrobca. Samostatnú značku áut pre čínsky trh má aj Honda.

Táto webová stránka potrebuje pre svoje riadne fungovanie určité súbory cookies. Tieto súbory cookies sú pre jej fungovanie technicky nevyhnutné. V prípade Vášho udelenia povolenia, súhlasíte s používaním súborov cookies (všetkých súborov cookies alebo len súborov cookies technicky nevyhnutných). Možnosti nastavenia súborov cookies, ktoré si môžete prispôsobiť, ako aj bližšie informácie o súboroch cookies, ktoré prevádzkovateľ tejto webovej stránky využíva, nájdete na Viac informácií o cookies a prispôsobení výberu.