Svetové automobilky stupňujú boj o Čínu, pridávajú elektrinu

PEKING, KUANG-ČOU 23. novembra (WEBNOVINY) – Volkswagen plánuje v Číne počas nasledujúcich piatich rokov preinvestovať 14 miliárd eur, citoval denník China Daily manažéra automobilky pre čínsky trh Jochena Heizmanna.

Nemecký výrobca chce pre najväčší automobilový trh sveta vyrábať aj hybridné vozidlá a hybridné pohonné systémy, informoval Heizmnan s tým, že automobilka v spolupráci so svojimi čínskymi partnermi v krajine postaví štyri nové fabriky.

Konkurenčná spoločnosť Volkswagenu General Motors na autosalóne v Kuang-čou vo štvrtok predstavila svoje prvé elektrické auto, ktoré bolo vyvinuté v Číne. Zahraniční výrobcovia zintenzívnili svoj boj o pozície na čínskom trhu po tom, čo Peking ohlásil iniciatívu dostať do roku 2020 na cesty 5 miliónov elektrických a hybridných áut.

Automobilky sa snažia čínskych spotrebiteľov prilákať aj spúšťaním lokálnych značiek. Nissan napríklad začne vyrábať prvé elektrické auto pod čisto čínskou značkou v roku 2015, oznámila spoločnosť vo štvrtok na autosalóne. Toyota chce prostredníctvom svojich čínskych partnerov spustiť budúci rok dokonca až dve lokálne značky, informoval výrobca. Samostatnú značku áut pre čínsky trh má aj Honda.

Kliknutím na akýkoľvek link/funkcionalitu kdekoľvek na tejto webovej stránke nám dávate Váš výslovný a automatický súhlas s používaním cookies na uloženie informácií vrátane prvého cookie, ktorý bol vytvorený pri otvorení tejto webovej stránky a rovnako vyslovujete súhlas s podmienkami použitia stránok poistenie.sk. Viac informácií...