Tender na obchvat Žiaru nad Hronom začne ešte v máji

15.5.2012

BRATISLAVA 15. mája (WEBNOVINY) – Tender na výstavbu 6,6-kilometrového obchvatu Žiaru nad Hronom na rýchlostnej ceste R2 plánuje Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) začať ešte do konca tohto mesiaca.

Stavebné práce s odhadovanými nákladmi okolo 98 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH) by mali trvať dva roky.

Financovanie je plánované zo zdrojov Európskej únie (EÚ) a štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava ešte v terajšom programovacom období čerpania eurofondov.

O príprave verejnej súťaže informovala predbežne NDS vo Vestníku verejného obstarávania s tým, že ju predpokladá začať 24. mája.

Bývalé vedenie rezortu dopravy plánovalo začať s výstavbou obchvatu Žiaru nad Hronom v roku 2013. Počíta s tým aj Program pokračovania prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014, ktorý vláda Ivety Radičovej schválila vlani v júli.

Podľa tohto plánu mala byť stavba žiarskeho obchvatu financovaná z eurofondov a zo štátneho rozpočtu až v ďalšom programovacom období 2014 až 2020.

Stavba obchvatu Žiaru nad Hronom je podľa diaľničného programu v súčasnosti najlepšie pripraveným úsekom na R2. Napojí sa na R1 a presmeruje tranzit dopravy v smere na Prievidzu mimo mesta.

Pre nízku intenzitu dopravy ministerstvo pôvodne nezaradilo projekt obchvatu medzi najpotrebnejšie a plánovalo ho len ako rezervný pre prípad neschopnosti vyčerpať eurofondy na potrebnejšie úseky.

Podľa diaľničného programu, ktorý nové vedenie ministerstva prehodnocuje, mala v tomto roku začať výstavba dvoch ciest R2. Desať a pol kilometrový polovičný profil úseku Ruskovce – Pravotice, čo je vlastne obchvat Bánoviec nad Bebravou, má odhadované náklady 90,46 mil. eur bez DPH.

Výstavba vyše 8-kilometrového úseku Zvolen, východ – Pstruša by mala podľa predpokladov stáť 133,45 mil. eur. V budúcom roku by mala začať stavba nadväzujúceho 10-kilometrového úseku R2 Pstruša – Kriváň za predpokladanú cenu 217,82 mil. eur. Začiatok stavby 10,5-kilometrového úseku R2 Mýtna – Lovinobaňa v polovičnom profile je plánovaný v roku 2014, pričom odhadované náklady sú 90 mil. eur.

Táto webová stránka potrebuje pre svoje riadne fungovanie určité súbory cookies. Tieto súbory cookies sú pre jej fungovanie technicky nevyhnutné. V prípade Vášho udelenia povolenia, súhlasíte s používaním súborov cookies (všetkých súborov cookies alebo len súborov cookies technicky nevyhnutných). Možnosti nastavenia súborov cookies, ktoré si môžete prispôsobiť, ako aj bližšie informácie o súboroch cookies, ktoré prevádzkovateľ tejto webovej stránky využíva, nájdete na Viac informácií o cookies a prispôsobení výberu.