Zamestnanci na Slovensku majú viac benefitov ako Česi

20.9.2012

BRATISLAVA 20. septembra (WEBNOVINY) – Firmy na Slovensku chcú v budúcom roku odmeňovať svojich zamestnancov viac ako v súčasnosti.

Do trojice najobľúbenejších benefitov patrí mobilný telefón, stravné lístky a vzdelávanie, ktoré poskytuje vyše 90 % firiem.

Stúpa však aj podiel firiem, ktorým záleží na zabezpečení zamestnancov na dôchodok a každá piata firma uzatvára svojim zamestnancom nejaký typ životného poistenia. Tieto údaje vyplynuli z prieskumu poisťovne ING na reprezentatívnej vzorke 100 spoločností na Slovensku.

V budúcom roku dostanú viac

Kým v Čechách firmy najčastejšie investujú do vzdelávania (82 % firiem), na Slovensku je najčastejším benefitom mobilný telefón (95 % firiem).

Z prieskumu zároveň vyplynulo, že zamestnanci na Slovensku sa z hľadiska benefitov majú lepšie ako v ČR. Napríklad 10 a viac benefitov poskytuje 70 % slovenských firiem, v Čechách je to 48 %. Podľa ING to súvisí pravdepodobne s tým, že v Čechách pociťuje zhoršenú ekonomickú situáciu viac firiem ako na Slovensku.

Z prieskumu vyplynulo, že firmy plánujú v budúcom roku ponúknuť zamestnancom viac benefitov. Najviac budú v budúcom roku rásť investície do vzdelávania, pričom 18 % firiem z prieskumu plánuje intenzívnejšie vzdelávať svojich zamestnancov.

Rebríček trojice rastúcich benefitov dopĺňajú investície do zdravia vo forme preventívnych prehliadok a športu. Naopak, približne 1 % firiem plánuje v tomto roku znižovať alebo zrušiť trinásty plat.

Aj keď podiel firiem, ktoré sa zaujímajú o zabezpečenie zamestnancov na dôchodok stúpa, podľa ING je stále na Slovensku priestor na rast. Doplnkové dôchodkové sporenie poskytuje na Slovensku o 15 % menej firiem ako v ČR.

Slováci sú motivovaní inak ako Česi

Rozdiel vidno aj v motivácii – 65 % slovenských firiem poskytujúcich doplnkové dôchodkové sporenie tak robí preto, že im záleží na zabezpečení zamestnancov na dôchodok, u našich západných susedov je to 40 %. Naopak, v Čechách považuje 42 % firiem poskytujúcich sporenie na dôchodok tento benefit za lepšiu alternatívu ako zvýšenie platu v rovnakej výške, na Slovensku to bolo 19 % firiem.

Motivačné životné poistenie svojim zamestnancom poskytuje 28 % oslovených firiem, pričom 4 % plánujú investície do tohto benefitu zvýšiť. Tým výrazne zaostávame za Českou republikou, kde životné poistenie svojim zamestnancom platí až 43 % firiem.

Najmä v stredných a väčších firmách ING vidí silnejšiu snahu o poskytovanie dlhodobých benefitov, medzi ktoré patrí doplnkové dôchodkové sporenie a životné poistenie, avšak k väčšiemu úžitku je potrebný motivačný legislatívny rámec zo strany štátu.

Prieskumu sa počas mesiacov júl a august zúčastnila reprezentatívna vzorka 100 slovenských firiem. Vyše 80 % respondentov boli stredné a veľké firmy a 70 % opýtaných firiem má ročný obrat nad jeden milión eur. Respondentmi teda boli hlavne významnejšie firmy z rôznych oblastí podnikania na Slovensku.

Táto webová stránka potrebuje pre svoje riadne fungovanie určité súbory cookies. Tieto súbory cookies sú pre jej fungovanie technicky nevyhnutné. V prípade Vášho udelenia povolenia, súhlasíte s používaním súborov cookies (všetkých súborov cookies alebo len súborov cookies technicky nevyhnutných). Možnosti nastavenia súborov cookies, ktoré si môžete prispôsobiť, ako aj bližšie informácie o súboroch cookies, ktoré prevádzkovateľ tejto webovej stránky využíva, nájdete na Viac informácií o cookies a prispôsobení výberu.