BILLA oslavuje dvadsať rokov na Slovensku

26.4.2013

BRATISLAVA 26. apríla (WBN/PR) – Dvadsať rokov po založení je BILLA neoddeliteľnou súčasťou Slovenska. BILLA je vždy v popredí inovácií a rozvoja maloobchodného segmentu. Za dvadsať rokov Billa preinvestovala v krajine 470 miliónov Euro a obslúžila 622 miliónov zákazníkov.

„BILLA oslavuje svoje dvadsiate výročie a ja som šťastný, že môžem od roku 2008 manažovať túto skvelú spoločnosť s jej jedinečným tímom,“ hovorí CEO Billa Slovensko Jaroslaw Szczypka. Prvá slovenská BILLA začínala v roku 1993 na Spartakovskej ulici v Trnave. V roku 2005 sa BILLA Slovensko spojila so sieťou obchodov Delvita a v roku 2006 s M-Marketom. Počas dvadsiatich rokov sa BILLA Slovensko zaradila medzi najdôležitejších zamestnávateľov a investorov v krajine. K dnešnému dňu v jej stodvadsaťjeden supermarketoch, dvoch distribučných skladoch (Petrovany, Senec) a v centrále pracuje spolu takmer 4 000 zamestnancov. Od roku 1993 tu preinvestovala viac ako 470 miliónov Euro a aj vo svojom jubilejnom dvadsiatom roku plánuje otvorenie minimálne siedmich nových supermarketov.

„BILLA Slovensko prešla za 20 rokov obrovský kus cesty,“ pokračuje CEO Billa Slovensko Jaroslaw Szczypka. „Neskromne si myslíme, že sme pomohli Slovákom nájsť radosť z nakupovania a prispeli sme k možnosti každého zákazníka nájsť si taký tovar, ktorý mu najviac vyhovuje. Naša budúca misia je ďalej zvyšovať podiel miestnych a lokálnych výrobkov, personalizovať každú predajňu na maximálnu možnú mieru pre potreby jej zákazníka a tiež dať šancu regionálnym výrobcom, ktorý možno nevedia obslúžiť celú našu sieť, no ich ponuka je prínosom pre našich zákazníkov. Viac ako 65%-tný podiel slovenských výrobkov v segmente potravín pokladáme iba za začiatok,“ dodáva Szcypka.

BILLA sa spolieha na lokálne produkty
Okrem priamej zamestnanosti tak BILLA Slovensko podporuje aj slovenské poľnohospodárstvo a potravinársky priemysel, keď viac ako 65% jej potravinového tovaru je domáceho pôvodu. BILLA Slovensko sa snaží podporovať menších lokálnych producentov, ktorí nie sú schopní dodávať do celého reťazca vyše stovky predajní. Preto minulý rok vznikla privátna značka „Slovenská farma“. Tá prezentuje lokálne značky poľnohospodárskych plodín s garantovaným slovenským pôvodom tovaru.

BILLA podporuje ekologickú udržateľnosť
BILLA vynakladá aj nemalé prostriedky na modernizáciu a výmenu zariadení s ekologickými typmi chladiva, ktoré na svoj chod potrebujú v prepočte o 30% skleníkových plynov menej v porovnaní so štandardnými systémami chladenia. V budúcnosti plánuje BILLA Slovensko zavedenie prvkov aktívnej tepelnej ochrany obalových konštrukcií budov kombinovaných s akumuláciou odpadového tepla. Vďaka tomu získajú predajne takmer 100% energetickú sebestačnosť pre vykurovanie predajní a prípravu teplej vody.

Sortiment BILLA Slovensko dnes tvorí približne 10 tisíc položiek a len denný návoz tovaru do všetkých 121 predajní zaplní približne 60 kamiónov.

Pri príležitosti svojich dvadsiatich narodenín otvorí BILLA Slovensko v Bratislave svoju najväčšiu predajňu s rozlohou 2 247m².

Dvadsať rokov BILLA Slovensko
Po dvadsiatich úspešných rokoch BILLA môže bilancovať:
„Hoci je BILLA od roku 1996 súčasťou jednej z najväčších obchodných skupín Európe, sústreďujeme sa najmä na lokálne potreby a požiadavky zákazníkov. Sme hrdí na to, že sme sa stali súčasťou slovenskej podnikateľskej histórie a sme pripravení ďalej investovať v prospech slovenskej ekonomiky,“ uzatvára Szczypka.